Acasa -> Monede si bancnote -> Articole -> Impresii de la Numismata Munchen, martie 2010

Impresii de la Numismata Munchen, martie 2010

Pe 6 si 7 martie 2010 s-a desfasurat cea de-a 43-a editie a Numismata Munchen, unul din cele 4 targuri Numismata ce se desfasoara in fiecare an in Germania si Austria; gasiti aici datele si locurile de desfasurare ale celorlalte targuri Numismata de anul acesta.

Am fost si eu acolo in prima zi, sambata 6 martie. Pregatirile de calatorie (transport aerian, bilete, orare, tarife) sunt descrise in alt articol. Cursa Lufthansa m-a lasat in grafic in jur de 8.15 la aeroportul din Munchen; am trecut rapid pe la control pasapoarte si cum nu aveam bagaj de cala am mers apoi pana in statia de S-Bahn. Abonamentul de transport urban de o zi (10.40 euro) l-am cumparat de la automatul de pe peron; am luat S8 pana la Marienplatz unde am schimbat pe U6 pana la Kieferngarten unde nu a fost nici o problema sa ma orientez cand am coborat din tren, o mare de oameni mergand in aceeasi directie, spre complexul expozitional.

Targul s-a tinut in pavilionul 3 al M,O,C din partea de nord a orasului; pavilioanele 1 si 2 au fost ocupate cu un targ de timbre ce se tinea in aceleasi zile. In cateva minute am cumparat biletul de intrare (6 euro) astfel ca la 9.40 intram in hala, la numai 10 minute de la deschidere. In cele doua fotografii este pliantul expozitiei ce il primeai odata cu biletul de intrare; harta de pe dos putea fi utila pentru a marca/memora pozitia unor anume vanzatori care eventual meritau re-vizitati. Nu am inteles ce insemna codificarea meselor in albe, albastre si gri.

Pe tot parcursul zilei sala de targ (un hangar foarte mare, aproximativ un patrat cu dimensiunile de 100 pe 100 metri) a fost foarte plina, atat cu ofertanti cat si cu cumparatori sau privitori. Totusi din punctul meu de vedere a fost un targ mai slab fata de asteptari; preturile mi s-au parut mai mari decat cele de la targul Veronafil de acum trei luni dar totusi am fost ocupat mai tot timpul cat s-a tinut targul, si anume de la 9.30 pana la 17; deja catre inchidere incepuse sa ma doara capul de atatea monede :-). Desi aveam un buget de peste 1000 de euro am cheltuit doar 420 de euro - 150 pe bancnote, 236 pe monede de argint si 34 pe monede de metal comun, astfel:

Am plecat de la targ la 17.30; cum avionul meu spre Bucuresti era abia a doua zi dimineata la ora 9 si stiam ca mai e un avion Munchen - Bucuresti tot al Lufthansa la ora 21 m-am dus intai la aeroport pentru a intreba daca pot lua acest avion de seara; doamna de la ghiseul Lufthansa a fost foarte amabila dar mi-a zis ca ii pare rau dar avionul de seara e plin in Economy; asta imi intareste banuiala ca daca ar fi fost locuri as fi putut sa iau acel avion de seara. Am mai dat o fuga cu S-Bahn pana in centrul orasului dar cum era foarte frig (mult sub zero grade) m-am plimbat doar putin astfel ca la 22.30 eram din nou in aeroport; am dormit foarte comfortabil in Terminalul 2 pe niste scaune buretate cu rucsacul cu monede sub cap, fiind trezit doar spre 5 dimineata cand au reinceput anunturile la megafon. Dimineata zborul spre casa a decurs fara probleme, am scos cele circa 1.5kg de monede separat din rucsac, le-am aratat la controlul de securitate si nu a fost nici o problema.

In concluzie, personal am ramas dezamagit de preturile mari de la targ si probabil ca data viitoare nu voi mai merge special la vreun targ Numismata; oricum a fost o experienta rezonabil de placuta astfel ca totusi o recomand. In fotografia din stanga: Biletul de intrare la targ (e posibil sa fie un bilet de doua zile; eu ii cerusem vanzatorului de bilete 'today' si el a inteles 'two-day', dandu-mi rest 41 euro de la bancnota mea de 50; i-am zis ca vreau doar astazi, mi-a dat corect 44 de euro rest dar e posibil sa fi uitat biletul original de doua zile); abonamentul de o zi pe toate mijloacele de transport din oras, cumparat de la automat in aeroport; doua mini-pachetele de bancnote mentionate mai sus in articol, cumparate de la vanzatori diferiti; fiecare e etichetat cu ce contine, numarul Pick, numarul de bancnote si pretul. Fotografii de la targ nu am facut, neavand aparatul foto la mine, dar se pot gasi destule poze pe site-ul organizatorilor.

Click aici pentru intoarcere la lista de articole sau aici pentru pagina principala; daca v-a placut sau ati gasit interesant acest articol as aprecia daca mi-ati spune aceasta printr-un mail; tot pe mail sunt binevenite si corecturi, critici sau sugestii.